onsdag 10 augusti 2016

Mer roliga projekt ....

Det är många härliga projekt på gång nu !

Röken startas upp till helgen som vanlig denna gång med andra charkbitar denna gång är köttet en fransyska från svenska och glada kor såklart.
Den ska i vanliga fall tillredas i ung på låg och fuktig värme under en lång tid, ca 1 timme per kilo så därför tänkte jag prova att röka den ! Vad passar inte i en rök liksom.


Denna bit väger runt 2 kg så därför gissar jag 2,5 timmar i röken för att få en riktig god röksmak.
Den är klar vid 65 grader i mitten möjligen lite högre för mindre rött kött om man ej gillar det.

Vitlöken är inte bara på bilden för att den är fin utan det är ett annat projekt som kanske med hinns med i helgen. Blir det inte bra kanske det aldrig blir ett inlägg eller så blir det just det för att dela med sig av erfarenheterna !

Citronen lika så ett lite recept som kommer så fort jag har tid att leka i köket !

Dessutom drar det ihop sig mot höst här i Sverige för alla våra läsare i USA och det innebär jakttider och det kommer en hel del mer inlägg om rökning av kött av en hel del olika slag, så som Anka,Vildsvin,Hjort,Älg och vad jag mer kan komma över. 

Vad jag lite vill ha sagt är att om det är lite dåligt med uppdateringar så är det för att jag jobbar för fullt med att röka, safta, sylta eller gud vet vad ! För att skapa mer och intressanta inlägg !

Vi har även en del stora nyheter och samarbeten som jag personligen är otroligt glad och stolt över ! 
Bloggen och hemsidan växer med en rasande fart och vi har inga planer på att sluta ! 

Det är ju tack vara alla er läsare som denna blogg är möjlig och det värdesätter vi högt ! 

Som alltid vid frågor på  vilket språk du en kan bäst 
mail 
info@ankagg.se 
eller besök 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar