lördag 13 augusti 2016

Godsaker från Lilla rökeriet

Just när jag skriver detta står röken packad med godsaker !
Hur rökningen blir denna gång återstår att se , men som vanligt doftar det helt galet gott.
Och man vet att grannarna runt omkring är svartsjuka på det som döljer sig i röken.
Men mer om det imorgon när allt är provsmakat. 


Som alltid använder vi rökflis från Lilla rökeriet. 
Här ovan ser ni en hel uppsjö av helt underbara flis och jag kan inget annat en att rekommendera er att prova eller minst gå in och kolla på deras hemsida 


Tryck på loggan här över för att komma till deras sida! 

Jag har även fått möjligheten att prova en lite ny produkt som är Alpellets som man kan använda i en vanlig grill för att få lite röksmak på det man grillar, det blir så klart ett eget inlägg så fort jag har hunnit prova det .
Med tiden ska jag även försöka göra ett litet test av vad för smak de olika träslagen ger köttet, detta kommer dock ta ett tag för det är många olika träslag och jag hinner ju bara med ett träslag per dag och röktillfälle . 

Det jag verkligen gillar med Lilla rökeriet är att det är äkta svenskt trä, det är av otrolig bra kvalité och inte minst så himla trevliga att prata med kort sagt en sån där sida som man inte kommer över allt för ofta nuförtiden. Sen att dom säljer rökar gör det så klart bara bättre .

Ni kommer se en hel del mera från Lilla rökeriet framöver eftersom detta är en produkt jag verkligen älskar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar