söndag 14 augusti 2016

Helgens godsaker

Så har vi provat en del av helgens godsaker .
Det kommer ett mera ingående inlägg om varje grej senare .
I helgen stod dock fransyskan i centrum, körde den nästa 3 timmar då jag var lite dålig på att hålla koll på temperaturen i röken under ca 1 timme då vi fick lite ankäggs kunder. Vilket så klart är himla trevligt och väldigt givande ,vi älskar att träffa människor som uppskattar ankägg lika mycket som oss. 





Köttet vart som alltid helt otroligt smakrikt och mört och ja nästan som en dröm.
Jag körde som alltid rökflis från Lilla rökeriet , inget annat kommer in i min rök .
Denna gång blev det en helt vanlig al flis rökning inga konstigheter utan klassisk och fint. 
Dels för att det skulle passa till vitlöken och till saltet ! 
Det känns bäst att köra med ett klassisk flis då som man vet hur det ska smaka.



Jag personligen vill inte ha mitt kött allt för blodigt ,detta är nött kött så du kan ju ha det hur blodigt som helst nästa. Det är ju tycke och smak som spelar stor roll detta är vad jag tycket om och vill man ha det mer eller mindre klart så är det bara att hålla koll på tiden.

Det blev en lite sen uppladdning idag. Men vi har börjat jobba en hel del, sambon jobbar 6 dagar i veckan och sen har vi djuren utöver blogg och hemsida och sköta löne arbetet det blir lite körigt .
Så nu laddar vi igen och så kör vi en arbetsvecka igen.... 

Titta in imorgon igen för då har jag nått läskande gott som väntar ...

Frågor eller vad som hör av er 

eller hemsidan www.ankagg.se 
Den håller på att uppdateras lite så titta in då och då och om nått buggar snälla säg till. jag har märket att en del jobbiga problem kan titta fram när jag rör runt bland allt.
Ha tåla mod det blir bättre !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar