söndag 23 april 2017

Om oss


Jag tänkte att ni kanske är nyfikna på vilka vi är och alla kanske inte tittar in på våran hemsida.
Vi har uppdaterat där lite så tänkte att här på bloggen når vi ju ut till dig direkt så varför inte säga hej lite mera personligt. 
Bloggen har vi ju haft ett tag men ni kanske har saknat ett ansikte på oss ! 
Så här lite kort om oss .







Jag heter Tobbe och jag är idé sprutan när det gäller allt. Finns det ett problem så brukar jag lösa det. 
Det är även mig ni får svar i från när ni mailar och oftast är det jag som bloggar.
Jag är även mycket i köket och gör olika former av recept eller testar många olika produkter, eller helt enkelt försöker lösa såna problem som kan uppstå när man har djur. 
Jag är en kille som kan göra det mesta mellan himmel och jord förutom laga bilar och dricka öl. Det är två omöjligheter .


Det här är Jessie och hon är utbildad djurskötare.Som 
Älskar att spendera tid med djuren, framför allt med sin favorit anka Pipen som sitter i knät på mig på bilden. Hon är även den som sköter ägg insamlingen och packar , Hon har så klart hand om djuren och ser till att dom har det så bra som dom bara kan ha.
Hon är även våran lilla bagare som bakar , både matbröd, bullar och kakor.
Hon har även sin egna hemsida med Vloggar ni hittar henne på www.ijessie.se
På hennes hemsida kan ni finna klipp från hur det är mera här hos oss en "vanlig" dag du hittar även hennes blogg som handlar lite mera personligt om livet här på landet. Har du 5 min över borde du verkligen titta in hos henne.


Vi båda är med våra ankor varje dag i flera timmar så för oss är ankorna en del av  familjen.
Det är viktigt att säga att vi faktiskt inte är någon jättegård som så många verkar tro. Vi tillhör en liten knäpp folksamling som tror på att bedriva en "gårdsverksamhet" på liten skala. Även om vårat mål är att en dag utöka men att aldrig bli en vanlig gård med djur i burar. Vi vill hålla kvar vid det lilla söta och att alltid kunna känna igen sina djur och veta alla djurs egenskaper och egenheter.

Just nu är ankorna en hobbyverksamhet men vi bedriver det mera som en stor "gård" redan idag för att vårat mål är ändå att en dag ha det som en verksamhet.

Bara för att något inte är så stort så behöver man inte göra det sämre !

För oss handlar det om att hitta ett nytt sätt att ha djur utan att behöva få djuren att lida för att man ska kunna leva på det. Vi tror på harmoni mellan oss och våra ankor . Mår dom bra ger dom bättre ägg som vi sedan kan sälja så att djuren kan få det bättre .

Vi hoppas att DU vill stötta oss på våran resa.
Köp inte bara ekologisk KÖP närodlat!

Om du vill komma i kontakt med oss gör det på info@ankagg.se









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar